bewegen lijf

Over een paar weken is het alweer zover, de feestdagen. 2019 staat voor de deur en dus is het weer tijd voor goede voornemens. 

Nummer 1? De sportschool! Je vertrekt vol motivatie naar de sportschool om de kilo’s van de feestdagen er af te sporten. De eerste weken lukt dit heus wel en heb je de discipline om te gaan, maar op een gegeven moment komt de klad erin. Smoesjes als kou, of geen tijd weerhoud je van het sporten en uiteindelijk blijft het bij een lidmaatschap waarvan enkel de sportschool beter wordt!

Herkenbaar?

Oke, natuurlijk is dit een beetje cynisch maar als het om bewegen gaat blijft het een feit dat wij mensen snel afhaken. Dit terwijl we allemaal weten dat bewegen (op welke manier dan ook) goed voor je is. Voor een goede gezondheid is het wenselijk om tenminste 5 dagen per week, 30 minuten matig intensief te bewegen (Bron: NNGB).

Het verbranden van calorieen is essentieel wanneer je wilt afvallen maar bewegen heeft nog veel meer voordelen! Het heeft namelijk ook een positief effect op je hart, bloedsomloop, bloeddruk, het imuunsysteem en zelfs op je geheugen!

Bewegen verbetert je gevoel! Je humeur verbetert en je stress neemt af, hierdoor ben je meer ontspannen en slaap je beter. Daarnaast wordt ook het verouderingsproces vertraagd en dit zorgt er dus voor dat je er langer jong uit blijft zien, hoe fijn is dat?!

Vanaf je 30ste neemt de botdichtheid af, hierdoor worden je botten brozer, beweging helpt om dit proces tegen te gaan. Doordat botten en spieren sterker worden voorkom je ook veel blessures.

Last but not least, van bewegen krijg je meer zin in seks!
Door te bewegen krijgt je libido een boost en dit kan een positief effect hebben in de slaapkamer. Is dit niet reden genoeg om meer te gaan bewegen?