Home / Carrière / Waarom branding jou meer engagement én omzet oplevert!

Waarom branding jou meer engagement én omzet oplevert!

Het ontwikkelen van sterke merken en succesvolle content strategieën voor vrouwelijke ondernemers is mijn passie. De afgelopen jaren heb ik vele onderneemsters geholpen. Door deze ervaringen weet ik wat een sterke branding en een goed ontwikkelde content marketing strategie voor jouw business kan/kunnen betekenen. In deze blog deel ik een aantal tips met je!

Wat houdt Branding in?

Het is belangrijk dat je begrijpt waar je merk voor staat. Natuurlijk begint het bij een logo & huisstijl, maar het is essentieel dat je elk element van je branding bepaalt. Dit noemen we ook wel de WHY van je business. Denk hierbij aan: jouw niche, jouw ideale klant, wat maakt jou uniek, wat is jouw visie, waarom doe je wat je doet en waar ben je de beste van de wereld in. Dit vormt het fundament van jouw business. Wanneer jouw fundament staat, kun je jouw brand vertalen naar beelden, stijl en tone of voice, ofwel jouw identiteit.

Branded photography

Vervolgens ga je dit consequent en tot in detail doorvoeren op jouw website, in je communicatie en social media, maar ook in jouw beeldmateriaal. Branded photography speelt hierbij een belangrijke rol. Combineer custom lifestyle en portretfoto’s met foto’s uit je eigen beeldbank. Maak deze in jouw omgeving, salon, winkel of kantoor. Deze foto’s vertegenwoordigen jouw merk en zorgen ervoor dat je unieke foto’s krijgt. Een perfecte manier om je te onderscheiden van anderen.

Met een sterke branding heb je focus, ben je duidelijk en trek je jouw ideale klant aan, wat zorgt voor meer omzet

Cadeautjes geven

Toen ik als startende ondernemer mijn eerste salesgesprekken voerde, nam ik voor mijn klanten altijd een cadeautje mee. Een soort welkomstpakket dat perfect aansloot op mijn brand. Het idee en de aandacht die ik daaraan besteedde, zorgden er al voor dat ik mensen over de streep trok.

Magazine met klantverhalen

Na mijn eerste jaar heb ik een magazine ontworpen en laten drukken. In dat magazine stonden verhalen van mijn klanten en tips, artikelen & weetjes over mijn vakgebied. Dit was zo’n succesvol idee dat ik daarna voor meerdere klanten magazines heb ontworpen. In 2017 ontwikkelde ik een eigen social media notebook met inspirerende quotes, social media tips, content kalender en ruimte voor notities. Deze werd of enthousiast gebruikt of in hun stijlvolle kantoor neer gelegd. Als gevolg hiervan mocht ik dit jaar diverse notebooks ontwerpen voor mijn klanten. En… uiteraard heb ik ook in 2018 weer een nieuw item bedacht!

Mijn klanten inspireren over de mogelijkheden van mijn producten en diensten, kennis delen over hoe je je social media en branding kunt optimaliseren, waarbij ik te allen tijde trouw blijf aan mijn stijl en mijn focus behoud

Klanten bedanken

Klanten bedanken vertelt precies waar mijn brand voor staat. Altijd innovatief, vooruitstrevend, aandacht voor details. Het vertegenwoordigt mijn persoonlijkheid. Tot slot geloof ik naast online branding nog altijd héél sterk in offline branding en communicatie, maar dan wel met een bepaalde waarde. Ik waardeer mijn klanten enorm en wil ze daarom graag bedanken met leuke extraatjes en een uitstekende service.

Focus houden

Focus zorgt voor meer betrokkenheid en omzet, doordat ik ze simpelweg op nieuwe ideeën breng, waar mijn klanten zelf nog niet eerder aan gedacht hadden. Dit doe ik ook online, via social media. Mijn klanten inspireren over de mogelijkheden van mijn producten en diensten, kennis delen over hoe je je social media en branding kunt optimaliseren, waarbij ik te allen tijde trouw blijf aan mijn stijl en mijn focus behoud.

Deel dit artikel